Literature DB >> 23546611

Coffee consumption and risk of colorectal cancer: a dose-response analysis of observational studies.

Changwei Tian, Wenming Wang, Zhiqiang Hong, Xingliang Zhang.   

Abstract

Coffee consumption has been linked to risk of colorectal cancer theoretically, but the findings were conflicting from observational studies. Results from the recent meta-analysis suggested a moderate favorable effect of coffee consumption on colorectal cancer risk, especially for colon cancer. However, the relationship, if exists, between coffee consumption and colorectal cancer risk is unclear. Thus, the dose-response relationship was assessed by restricted cubic spline model and multivariate random-effect meta-regression. The results suggested that a significant association was found between coffee consumption and decreased risk of colorectal and colon cancer among subjects consuming ≥4 cups of coffee per day. A potential nonlinear relationship should be assessed before assuming a linear relationship.

Entities:  

Mesh:

Substances:

Year:  2013        PMID: 23546611     DOI: 10.1007/s10552-013-0200-6

Source DB:  PubMed          Journal:  Cancer Causes Control        ISSN: 0957-5243            Impact factor:   2.506


  17 in total

Review 1.  Coffee consumption and the risk of cutaneous melanoma: a meta-analysis.

Authors:  Jia Wang; Xutong Li; Dongfeng Zhang
Journal:  Eur J Nutr       Date:  2015-12-22       Impact factor: 5.614

2.  Prospective study of coffee consumption and all-cause, cancer, and cardiovascular mortality in Swedish women.

Authors:  Marie Löf; Sven Sandin; Li Yin; Hans-Olov Adami; Elisabete Weiderpass
Journal:  Eur J Epidemiol       Date:  2015-06-16       Impact factor: 8.082

3.  Coffee consumption and risk of all-cause, cardiovascular, and cancer mortality in smokers and non-smokers: a dose-response meta-analysis.

Authors:  Giuseppe Grosso; Agnieszka Micek; Justyna Godos; Salvatore Sciacca; Andrzej Pajak; Miguel A Martínez-González; Edward L Giovannucci; Fabio Galvano
Journal:  Eur J Epidemiol       Date:  2016-10-03       Impact factor: 8.082

4.  Coffee reduces KRAS expression in Caco-2 human colon carcinoma cells via regulation of miRNAs.

Authors:  Takuya Nakayama; Megumi Funakoshi-Tago; Hiroomi Tamura
Journal:  Oncol Lett       Date:  2017-05-22       Impact factor: 2.967

5.  Dose-response meta-analysis of coffee consumption and risk of colorectal adenoma.

Authors:  Yong Wang; Jing Chen; Rui Zhao; Lin Xia; Ya-Ping Cui; Zhi-Yong Rao; Yong Zhou; Xiao-Ting Wu
Journal:  Eur J Clin Nutr       Date:  2019-07-15       Impact factor: 4.016

Review 6.  Coffee consumption and the risk of lung cancer: an updated meta-analysis of epidemiological studies.

Authors:  Y Xie; J Qin; G Nan; S Huang; Z Wang; Y Su
Journal:  Eur J Clin Nutr       Date:  2015-06-17       Impact factor: 4.016

7.  Coffee Consumption and the Risk of Colorectal Cancer.

Authors:  Stephanie L Schmit; Hedy S Rennert; Gad Rennert; Stephen B Gruber
Journal:  Cancer Epidemiol Biomarkers Prev       Date:  2016-04       Impact factor: 4.254

8.  Coffee and beverages are the major contributors to polyphenol consumption from food and beverages in Japanese middle-aged women.

Authors:  Yoichi Fukushima; Takeshi Tashiro; Akiko Kumagai; Hiroyuki Ohyanagi; Takumi Horiuchi; Kazuhiro Takizawa; Norie Sugihara; Yoshimi Kishimoto; Chie Taguchi; Mariko Tani; Kazuo Kondo
Journal:  J Nutr Sci       Date:  2014-10-22

9.  The role of the catecholic and the electrophilic moieties of caffeic acid in Nrf2/Keap1 pathway activation in ovarian carcinoma cell lines.

Authors:  R Sirota; D Gibson; R Kohen
Journal:  Redox Biol       Date:  2014-12-05       Impact factor: 11.799

Review 10.  Long-Term Coffee Consumption and Risk of Gastric Cancer: A PRISMA-Compliant Dose-Response Meta-Analysis of Prospective Cohort Studies.

Authors:  Shao-Bo Zeng; Hong Weng; Meng Zhou; Xiao-Li Duan; Xian-Feng Shen; Xian-Tao Zeng
Journal:  Medicine (Baltimore)       Date:  2015-09       Impact factor: 1.817

View more

北京卡尤迪生物科技股份有限公司 © 2022-2023.