| Literature DB >> 32375197 |
Jakob Siedlecki1, Victor Brantl1, Benedikt Schworm1, Wolfgang Johann Mayer1, Maximilian Gerhardt1, Stylianos Michalakis1, Thomas Kreutzer1, Siegfried Priglinger1.
Abstract
PURPOSE: To perform a systematic analysis of articles on the ophthalmological implications of the global COVID-19 pandemic.Entities:
Mesh:
Year: 2020 PMID: 32375197 PMCID: PMC7295305 DOI: 10.1055/a-1164-9381
Source DB: PubMed Journal: Klin Monbl Augenheilkd ISSN: 0023-2165 Impact factor: 0.700
Fig. 1Implementation of triage during the COVID-19 pandemic in the University Eye Clinic Munich, Ludwig Maximilians University, Germany. a Triage at the main entrance of the clinic is essential to directly isolate patients showing symptoms of COVID-19, and to evaluate the urgency of the requested ophthalmological consultation, especially in patients presenting without a prior appointment. All patients are provided with surgical masks. b Non-contact thermometers can be implemented to screen for (largely) asymptomatic patients who, however, present with fever. c Custom cabins limiting direct health care worker/patient interaction can be constructed to reduce contagion. Since implementing these measures in the beginning of March, no case of patient-personnel-related COVID-19 transmission was documented as of April 16, 2020.
Abb. 1Triageeinsatz an der Augenklinik der LMU, Universitätsklinikum München, während der COVID-19-Pandemie. a Die Durchführung einer Triage am Haupteingang der Klinik ist essenziell, um Patienten mit COVID-19-Symptomen sofort zu isolieren sowie die Dringlichkeit der gewünschten augenheilkundlichen Konsultation zu beurteilen, besonders bei Patienten, die ohne vorherigen Termin vorstellig werden. Alle Patienten erhalten eine OP-Maske. b Ein berührungsloses Temperaturmessgerät wird eingesetzt, um diejenigen Patienten aufzuspüren, die zwar (weitgehend) asymptomatisch sind, aber dennoch Fieber haben. c Es wurden passgenaue Kabinen aufgestellt, um den direkten Kontakt zwischen Pflegepersonal und Patienten zu minimieren und die Ansteckungsgefahr zu reduzieren. Nachdem diese Maßnahmen Anfang März umgesetzt wurden, gab es bis zum 16. April 2020 keinen Fall von COVID-19-Übertragung zwischen Patienten und medizinischem Fachpersonal.