Literature DB >> 1930915

Effect of moderate freshwater fish diet on erythrocyte ghost phospholipid fatty acids.

J J Agren1, O O Hänninen.   

Abstract

Dose responses over 12 weeks of meals containing fish on erythrocyte phospholipids were studied in male students. In all major glycerophospholipids the proportions of long chain n-3 fatty acids increased at the expense of n-6 fatty acids with 1.5 meals a week containing fish (0.5 g n-3 fatty acids per day). The rates and magnitudes of changes varied for individual phospholipids: faster but quantitatively smaller changes occurred in phosphatidylcholine than in phosphatidylethanolamine and phosphatidylserine. Fish diet and fish oil studies have usually been made using large doses over a short time. Our results show that similar effects might result from smaller amounts given over a longer time.

Entities:  

Mesh:

Substances:

Year:  1991        PMID: 1930915     DOI: 10.3109/07853899109148057

Source DB:  PubMed          Journal:  Ann Med        ISSN: 0785-3890            Impact factor:   4.709


  1 in total

1.  Prostate cancer risk and consumption of fish oils: a dietary biomarker-based case-control study.

Authors:  A E Norrish; C M Skeaff; G L Arribas; S J Sharpe; R T Jackson
Journal:  Br J Cancer       Date:  1999-12       Impact factor: 7.640

  1 in total

北京卡尤迪生物科技股份有限公司 © 2022-2023.