Literature DB >> 11368503

The effects of nuts on coronary heart disease risk.

P M Kris-Etherton1, G Zhao, A E Binkoski, S M Coval, T D Etherton.   

Abstract

Epidemiologic studies have consistently demonstrated beneficial effects of nut consumption on coronary heart disease (CHD) morbidity and mortality in different population groups. Clinical studies have reported total and low-density lipoprotein cholesterol-lowering effects of heart-healthy diets that contain various nuts or legume peanuts. It is evident that the favorable fatty acid profile of nuts (high in unsaturated fatty acids and low in saturated fatty acids) contributes to cholesterol lowering and, hence, CHD risk reduction. Dietary fiber and other bioactive constituents in nuts may confer additional cardioprotective effects.

Entities:  

Mesh:

Substances:

Year:  2001        PMID: 11368503     DOI: 10.1111/j.1753-4887.2001.tb06996.x

Source DB:  PubMed          Journal:  Nutr Rev        ISSN: 0029-6643            Impact factor:   7.110


  33 in total

1.  Diets containing pistachios reduce systolic blood pressure and peripheral vascular responses to stress in adults with dyslipidemia.

Authors:  Sheila G West; Sarah K Gebauer; Colin D Kay; Deborah M Bagshaw; David M Savastano; Christopher Diefenbach; Penny M Kris-Etherton
Journal:  Hypertension       Date:  2012-06-04       Impact factor: 10.190

2.  Polymeric proanthocyanidins from Sicilian pistachio (Pistacia vera L.) nut extract inhibit lipopolysaccharide-induced inflammatory response in RAW 264.7 cells.

Authors:  C Gentile; M Allegra; F Angileri; A M Pintaudi; M A Livrea; L Tesoriere
Journal:  Eur J Nutr       Date:  2011-07-07       Impact factor: 5.614

3.  Effects of diets high in walnuts and flax oil on hemodynamic responses to stress and vascular endothelial function.

Authors:  Sheila G West; Andrea Likos Krick; Laura Cousino Klein; Guixiang Zhao; Todd F Wojtowicz; Matthew McGuiness; Deborah M Bagshaw; Paul Wagner; Rachel M Ceballos; Bruce J Holub; Penny M Kris-Etherton
Journal:  J Am Coll Nutr       Date:  2010-12       Impact factor: 3.169

Review 4.  Tackling metabolic syndrome by functional foods.

Authors:  Muhammad Issa Khan; Faqir Muhammad Anjum; Muhammad Sohaib; Aysha Sameen
Journal:  Rev Endocr Metab Disord       Date:  2013-09       Impact factor: 6.514

5.  The effects of high walnut and cashew nut diets on the antioxidant status of subjects with metabolic syndrome.

Authors:  Lisa Davis; Welma Stonehouse; Du Toit Loots; Janine Mukuddem-Petersen; Francois H van der Westhuizen; Susanna M Hanekom; Johann C Jerling
Journal:  Eur J Nutr       Date:  2007-03-21       Impact factor: 5.614

Review 6.  Food Consumption and its Impact on Cardiovascular Disease: Importance of Solutions Focused on the Globalized Food System: A Report From the Workshop Convened by the World Heart Federation.

Authors:  Sonia S Anand; Corinna Hawkes; Russell J de Souza; Andrew Mente; Mahshid Dehghan; Rachel Nugent; Michael A Zulyniak; Tony Weis; Adam M Bernstein; Ronald M Krauss; Daan Kromhout; David J A Jenkins; Vasanti Malik; Miguel A Martinez-Gonzalez; Dariush Mozaffarian; Salim Yusuf; Walter C Willett; Barry M Popkin
Journal:  J Am Coll Cardiol       Date:  2015-10-06       Impact factor: 24.094

7.  Mechanisms underlying the cardiometabolic protective effect of walnut consumption in obese people: A cross-over, randomized, double-blind, controlled inpatient physiology study.

Authors:  Dario Tuccinardi; Olivia M Farr; Jagriti Upadhyay; Sabrina M Oussaada; Maria I Klapa; Marco Candela; Simone Rampelli; Sylvain Lehoux; Iolanda Lázaro; Aleix Sala-Vila; Patrizia Brigidi; Richard D Cummings; Christos S Mantzoros
Journal:  Diabetes Obes Metab       Date:  2019-07-02       Impact factor: 6.577

8.  Intake of Mediterranean foods associated with positive affect and low negative affect.

Authors:  Patricia A Ford; Karen Jaceldo-Siegl; Jerry W Lee; Wes Youngberg; Serena Tonstad
Journal:  J Psychosom Res       Date:  2012-11-22       Impact factor: 3.006

9.  Effects of walnut consumption on blood lipids and other cardiovascular risk factors: a meta-analysis and systematic review.

Authors:  Deirdre K Banel; Frank B Hu
Journal:  Am J Clin Nutr       Date:  2009-05-20       Impact factor: 7.045

10.  Effects of walnut consumption on endothelial function in type 2 diabetic subjects: a randomized controlled crossover trial.

Authors:  Yingying Ma; Valentine Yanchou Njike; John Millet; Suparna Dutta; Kim Doughty; Judith A Treu; David L Katz
Journal:  Diabetes Care       Date:  2009-10-30       Impact factor: 19.112

View more

北京卡尤迪生物科技股份有限公司 © 2022-2023.